ראשי ישיבות ליטאיות ייצטרפו למסע גדולי ישראל

    אברהם פרסטר No Comments on ראשי ישיבות ליטאיות ייצטרפו למסע גדולי ישראל
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול לקראת שעות הצהריים הגיעו הדיין הרב אברהם דירנפלד חבר בד"ץ בעלזא יחד עם חה"כ יעקב ליצמן מאגודת ישראל ושמעון וואלף קליין גבאו של האדמו"ר מבעלזא להתייעצות במעונו של האדמו"ר מגור בירושלים, אודות קביעת תאריך יציאה ולו"ז לאירועי המסע המשותף.

    בין הדברים העלו הרב דירנפלד, חה"כ ליצמן וקליין את דעת עסקני הציבור החרדי בארצות הברית, כי ההגעה לניו יורק כבר בשבוע הבא רצופה במכשולים לא קלים, כששני הבולטים שבהם: חג המולד הנחגג אצל הנוצרים בסוף דצמבר ותחילת ינואר. וגם, הארגון המהיר של משא כה בולט הדורש התארגנות רבה יותר מאשר מספר ימים בלבד.

    בסיומה של הפגישה הכריע האדמו"ר מגור כי המשא ההיסטורי המשותף לארה"ב יתחיל ביום ראשון – ד' בשבט 5 בינואר 2014, ועצרת הענק בראשותם של חברי מועצת גדולי התורה מישראל והמנהיגים הרוחניים של היהדות החרדית בארצות הברית תתקיים ביום שלישי ו' בשבט.

    פרטים אודות עצרת מאות האלפים, מיקומה, סדר יומה, הנואמים בה והמוזמנים אליה עדיין לא סוכמו, וועדות ההיגוי המשותפות לנציגי האדמורי"ם בארץ ונציגי הקהילות בארה"ב שוקדים על כל הפרטים, ולאחר שתגובש רשימת ההמלצות היא תובא להכרעתם של חברי מועצת גדולי התורה.

    פגישה נוספת התקיימה היום במעונו של האדמו"ר מגור כאשר האדמו"ר מויז'ניץ הגיע מביתו שברחוב שלמה המלך בבני ברק ונועד ביחידות עם האדמו"ר מגור. פגישה זו, קשורה אף היא למסע ולמאבק על גזירת גיוס בני הישיבות והפגיעה הבלתי נפסקת בעולם התורה ע"י ממשלת נתניהו, בנט ולפיד.

    לרשימת פגישות זו, חשוב להזכיר פגישה נוספת שהתקיימה לפני קרוב לשנה, כאשר האדמו"ר מגור הגיע לביתו של הגאון רבי שמואל אויערבך בשכונת שערי חסד, שם סוכם כי בכפוף לתמיכת הרב אויערבך ברשימת אגודת ישראל בבחירות האחרונות לכנסת, יפעלו במשותף עסקני אגודת ישראל יחד עם העסקנים מטעמו של הרב אויערבך בכל הקשור למאבק בגזירת גיוס בני הישיבות.

    נאמן להסכם זה – פנה חה"כ יעקב ליצמן להרב יוסף פטרוב איש אמונו של הרב אויערבך וביקש לצרף למסע ההיסטורי גם ראשי ישיבות ליטאיות עפ"י החלטתו של הרב אויערבך. האישים שהוצעו ע"י הרב פטרוב להצטרפות הינם: הרב ברוך שמואל דויטש מראשי ישיבת קול תורה והרב עזריאל אויערבך רבה של שכונת בית וגן. כעת, ממתינים השניים לקבל הזמנה רשמית מחברי ועדת ההיגוי, אז ככל הנראה יביעו את הסכמתם ויצטרפו למסע גדולי ישראל לארצות הברית.

    בשיחה עם פטרוב הבהיר ליצמן, כי הזמנה זו היא בהתאם לרוח ההחלטה של חברי מועצת גדולי התורה להרחיב את שורות מנהיגי הציבור גדולי התורה שיצורפו למסע המכובד.

    האדמו"ר מגור הגיע אתמול בשעות אחר הצהרים לשגרירות האמריקאית ברחוב הירקון בתל אביב, שם קיבל אשרת כניסה לניו יורק, לאחר שפג תוקפה של אשרת הכניסה הקודמת.

    ביום ראשון בעוד שבוע ומחצה יתכנסו בניו יורק מאות אלפי בני אדם מוקירי תורה ולומדיה בראשות מרנן ורבנן גדולי התורה מישראל ומארצות הברית לעצרת מחאה היסטורית נגד הממשלה ותוכניותיה לחיסול המתכונת הנוכחית של עולם התורה ולגייס את בני הישיבות.

    העצרת ההיסטורית תתקיים במסגרת המסע המשותף של חברי מועצת גדולי התורה לארצות הברית, מסע שמטרתו להרעיש את העולם היהודי נוכח יוזמות הממשלה המתגבשות נגד עולם התורה ובני הישיבות הקדושות.

    ועדת ההיגוי לתכנון המסע ההיסטורי התכנסה במהלך הערב והלילה, על מנת לתכנן את מסע הפיסגה לכל פרטיו. ועדת ההיגוי מורכבת מנציגי חברי מועצת גדולי התורה הצפויים להשתתף במסע.

    בתחילת הפגישה הובאו לפני חברי ועדת ההיגוי דבריו של הגאון הרב אהרן לייב שטיינמן שבירך יהי רצון שיצליחו בשליחותם החשובה להביא תועלת כדי שלא יפסק קול התורה משום בן תורה אחד, ונזכה שיוסרו כל הגזירות מעולם התורה.

    עפ"י המסתמן, גדולי ישראל יתחילו את מסעם המשותף בארצות הברית במהלך יום ראשון הקרוב. כאשר מרנן האדמורי"ם מגור, ויזניץ ובויאן כבר יגיעו בסוף השבוע הנוכחי לניו יורק וישהו בברוקלין בשבת הקרובה, באולמות ענק שנשכרו אמש לרגל הופעתם.

    במוצאי השבת הקרובה ימריא האדמו"ר מבעלזא לארצות הברית, הגעתו הצפויה של האדמו"ר מעוררת התרגשות רבה ביהדות ארצות הברית לאחר קרוב ל-15 שנים שלא ביקר במקום. האדמו"ר מבעלזא צפוי לשהות בארצות הברית מספר שבועות, במסגרתם תיערך שבת התאחדות לחסידי בעלזא מארצות הברית וקנדה בשבת שירה – ככל הנראה.

    עסקני אגודת ישראל בארצות הברית ייפגשו היום עם מפקדי משטרת ניו יורק על מנת לתאם עמדות בעניין אבטחת מסע הפסגה היהודי.

    לסיכום: יום ראשון ד' בשבט תשע"ד הוא היום שיירשם בספר דברי הימים של היהדות החרדית, כיום שבו יצאו במשותף מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות להרעיש עולם ומלואו נגד גזירות הפגיעה בתורה ובלומדיה, בעולם הישיבות ובמוסדות החינוך החרדיים ע"י ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו, נפתלי בנט חובש הכיפה ויאיר לפיד איש תקשורת ללא תעודת בגרות מינימאלית.

    עוד על הנושא האזינו לראיון של ח"כ ישראל איכלר למהדורה המרכזית של קול חי עם בצלאל קאהן



    0 תגובות